DASERA Konference 2023
DASERA konferencen 2023 bliver afholdt torsdag d. 12. oktober 2023 på UCL i Odense.
Vi har inviteret professor Louise Archer, University College London, til at holde key note oplæg om følgende:
Interplays of identity and capital in shaping young people’s STEM trajectories: Insights from the ASPIRES project
Short Abstract: In this paper I share latest insights from the ASPIRES study of young people’s STEM trajectories from age 10-22. Drawing on mixed methods data, including surveys from over 47,000 young people and over 700 longitudinal interviews conducted with 50 young people from age 10-22 plus their parents/carers, I discuss some of the key influences that opened up or closed down STEM trajectories. I conclude with suggestions on how policy and practice might better support more, and more diverse, young people’s STEM pathways.
Det endelige program kommer her på siden når vi kommer tættere på konference.
Prisen for deltagelse er kr. 400,- ex. moms
Konferencen afholdes
Niels Bohrs Allé 1
5230 Odense M
lokale G.106
Program for konferencen
Torsdag d. 12. oktober
09.30 | Registrering og kaffe
|
10.00 | Velkommen til konferencen
|
10.15 | Key note forelæsning Interplays of identity and capital in shaping young people’s STEM trajectories: Insights from the ASPIRES projectProfessor Louise Archer, University College London |
11.15 | Hvordan bidrager danske familiers livsverden til udvikling og anvendelse af elevers science kapital? Camilla Bech Blomgren, Nadia Møller Christiansen, Lars Sejersgård Jakobsen og Sanne Schnell Nielsen |
11.45 | Materialiteters betydning i eksterne læringsmiljøer – casen Bælt i Balance Katrine Bergkvist |
12.15 | Frokost
|
13.15 | Skandinaviske tilgange til design af efter- og videreuddannelse for naturfagslæreruddannelse: – Hvad kan vi lære af et international litteraturstudie? Christina Dahl Madsen, Stine Mariegaard, Chunfang Zhou, Steffen Elmose, Henrik Levinsen og Jørgen Haagen |
13.45 | Science og Teknologi i Børnehøjde – måling af pædagogers self-efficacy Tine Nielsen, Linda Ahrenkiel & Morten Rask Petersen |
14.15 | Videnøkologi: Et Længdestudie af Naturfagsdidaktiske Professionelle Læringsfællesskaber i NAFA (LAVIN) Connie Svabo, Thomas R. S. Albrechtsen, Karina Kiær; Tina Maria Brinks, Katrine Bennedsen |
14.45 | Social Netværksanalyse som metode til kortlægning af den naturfagsdidaktiske vidensorganisering i Naturfagsakademiet (NAFA) Tina Maria Brinks |
15.15 | Kaffe og kage og frugt
|
15.45 | Tematiske rundbordssamtaler
|
16.45 | Afrunding
|
17.00 | DASERA generalforsamling
|
Download Book of abstracts