Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
Som beskrevet i ansøgningen, er seminarrækkes temaer bestemt af de behov, som det naturfagsdidaktiske felt formulerer gennem et Delphi-studium.
Morten Rask Petersen, Lars Brian Krogh og Jens Dolin står for dette studium, hvis tre runder blev gennemført i løbet af 2021. De enkelte trin er beskrevet kort i linket ved siden af. De indkomne data er løbende blevet analyseret og offentliggjort og den endelige rapport udgives som en artikel i MONA 2022 nr. 2, der udkommer juni 2022. Har du spørgsmål til studiet, så skriv til Jens.
Udkomme fra Delphi studiet
Efter hver runde er der foretaget en tematisk analyse, der har resulteret i en række temaer.
Disse temaer er blevet kommenteret og prioriteret af deltagerne i Delphi studiet og efterfølgende revideret til en ny temabeskrivelse.
De endelige højest prioriterede temaer kan ses beskrevet her ved siden af, ligesom der er en tabel med prioritering af temaerne og deltagernes vurdering af hvilke indsatstyper (forskning, udvikling, efteruddannelse) de anser for vigtigst.